Stąd:
Po przeliczeniu wychodzi, że 0w20 poprawia spalanie o 1% w stosunku do 5w30, czyli
przy spalaniu rzędu 6 l/100 daje to 0,06l, czyli prawie 7x mniej niż twierdzisz.
Trochę stara, ale jara i dobra do naświetlenia problemu jest sekwencja VIB (ASTM D 6837), używana do testów spalania, w owej sekwencji silniki są kręcone z prędkością 800 i 1500 obr/min !!! i do tych właśnie prędkości obrotowych i małych obciążeń odnosi się ten 1%, w rzeczywistości jest dużo gorzej.
W tym ciekawym dokumencie, który jak czytamy pod koniec, nie powinien być udostępniany - http://www.infineum.com/sitecollecti...archReport.pdf
piszą:
Test FTP-75, 7 różnych samochodów, w tym 1 japoński . Piszą też, że należy stworzyć taki test, który wykaże różnice w spalaniu przy użyciu różnych olejów. Ten obszerny dokument traktuje o opracowywaniu nowej sekwencji testowej VID, która ma wykazać różnice między olejami - co jest sprzeczne z podstawowymi zasadami nauki.
A stworzyli coś takiego:
test przy prędkościach obrotowych 2000/1600/695 przy maksymalnej mocy 22 kW dla silnika >200 kW !!!, jak to przeczytałem to zbaraniałem, całe to ekologiczne p... dla kilku kropel paliwa i to wątpliwych? Ja podziękuję za takie właściwości olejów 0w20.
Specifically, 0W-30 oils are expected to provide 0.3% higher FEI than 5W-30 oils, and 0W-20 oils
are expected to provide 0.5% higher FEI than 5W-20 oils. The relationship between 5W-20, 5W-
30, and 10W-30 oils will remain the same in GF-5 as in GF-4, that is, 5W-30 oils are expected to
provide 0.7% higher FEI than 10W-30 oils and 5W-20 oils are expected to provide 0.5% higher
FEI than 5W-30 oils.
are expected to provide 0.5% higher FEI than 5W-20 oils. The relationship between 5W-20, 5W-
30, and 10W-30 oils will remain the same in GF-5 as in GF-4, that is, 5W-30 oils are expected to
provide 0.7% higher FEI than 10W-30 oils and 5W-20 oils are expected to provide 0.5% higher
FEI than 5W-30 oils.
przy spalaniu rzędu 6 l/100 daje to 0,06l, czyli prawie 7x mniej niż twierdzisz.
Trochę stara, ale jara i dobra do naświetlenia problemu jest sekwencja VIB (ASTM D 6837), używana do testów spalania, w owej sekwencji silniki są kręcone z prędkością 800 i 1500 obr/min !!! i do tych właśnie prędkości obrotowych i małych obciążeń odnosi się ten 1%, w rzeczywistości jest dużo gorzej.
W tym ciekawym dokumencie, który jak czytamy pod koniec, nie powinien być udostępniany - http://www.infineum.com/sitecollecti...archReport.pdf
piszą:
There is no statistical evidence that lighter viscosity grades offer any Fuel
Economy improvement among the matrix oils.
Economy improvement among the matrix oils.
A stworzyli coś takiego:
test przy prędkościach obrotowych 2000/1600/695 przy maksymalnej mocy 22 kW dla silnika >200 kW !!!, jak to przeczytałem to zbaraniałem, całe to ekologiczne p... dla kilku kropel paliwa i to wątpliwych? Ja podziękuję za takie właściwości olejów 0w20.
Komentarz